Sugar reduction in fruit nectar: comparison of children and adults's perception.
Sugar reduction in fruit nectar: comparison of children and adults's perception.
Resumo: Human beings have an innate preference for sweet products. A cost-effective strategy to reduce sugar intake in the short term is reducing added sugars of processed foods. However, in order to be effective, sugar reduction should not be perceived by consumers. Preference for sweet taste is different in children and adults, which suggests that recommendations for sugar reduction may differ for products targeted at each segment. In this context, the objectives of the present study were to determine children and adults’ difference thresholds for added sugar in grape nectar, and to determine their hedonic perception towards nectars with reduced sugar content.
Ano de publicação: 2017
Tipo de publicação: Resumo em anais e proceedings
Unidade: Embrapa Agroindústria de Alimentos
Palavras-chave: Ciências sensoriais e perfil do consumidor, Consumer studies, Sugar reduction
Observações
1 - Por padrão são exibidas publicações dos últimos 20 anos. Para encontrar publicações mais antigas, configure o filtro ano de publicação, colocando o ano a partir do qual você deseja encontrar publicações. O filtro está na coluna da esquerda na busca acima.
2 - Para ler algumas publicações da Embrapa (apenas as que estão em formato ePub), é necessário ter, no celular ou computador, um desses softwares gratuitos. Sistemas Android: Google Play Livros; IOS: iBooks; Windows e Linux: software Calibre.
Acesse outras publicações
Acesse a Base de Dados da Pesquisa Agropecuária (BDPA) para consultar o acervo completo das bibliotecas da Embrapa.