Geographic indications (GI): linking history and tradition with competitive business.

Informe múltiplos e-mails separados por vírgula.

imagem

Autoria: WANDER, A. E.; GODOI, C. N.; COSTA FILHO, B. A. da; LADVOCAT, M.

Resumo: Geographic Indications (GI) represent a collective trademark created to protect producers and promote the trade of products that have become notorious due to its region of production. Therefore, the main objective of this paper is to provide an overview on the concepts of GI and provide the main relevant facts and figures of GI worldwide and in Brazil.As of July 2019, more than 130 thousand of GIs were registered at the World Intellectual Property Organization, mainly in Europe, Asia and the Americas. In Brazil, as an emerging economy, GI is becoming an increasingly important, both in terms of protecting Brazilian typical products as well as the GI from other countries trading with Brazil. Consumption trends towards originality, typical products, expressing certain quality attributes may further develop businesses in different parts of the world. Consumers with higher income may prefer certain quality attributes for the products and services they consume. In this context, GI represent a strong and sustainable strategy to provide those goods and services to those demanding consumers.

Ano de publicação: 2020

Tipo de publicação: Artigo de periódico

Observações

1 - Por padrão são exibidas publicações dos últimos 20 anos. Para encontrar publicações mais antigas, configure o filtro ano de publicação, colocando o ano a partir do qual você deseja encontrar publicações. O filtro está na coluna da esquerda na busca acima. 

2 - Para ler algumas publicações da Embrapa (apenas as que estão em formato ePub), é necessário ter, no celular ou computador, um desses softwares gratuitos. Sistemas Android: Google Play Livros; IOS: iBooks; Windows e Linux: software Calibre.

 


Acesse outras publicações

Acesse a Base de Dados da Pesquisa Agropecuária (BDPA) para consultar o acervo completo das bibliotecas da Embrapa.