Pasture management and contrasting narratives in audiovisual fiction: a discursive analysis of The Crown series.
Pasture management and contrasting narratives in audiovisual fiction: a discursive analysis of The Crown series.
Autoria: MAIO, A. M. D. de; SILVA, M. P. DA; SILVA, A. R. da
Resumo: The agrarian universe is usually explored by statements of scientific or technical genres, aimed at the specialized public. However, an episode of The Crown explores it in a peculiar way by presenting Queen Elizabeth II interested in horse breeding. The episode is the instance of analysis of this article, which aims to establish a reading about how the meanings of the agrarian domain circulate in urban environments, in fictional narrative audiovisual devices through the understanding of the circumstances in which technical terms, such as pasture management, are inserted in the enunciative plot. The enunciation scenes indicate conditions of production and attribution of meanings that are evaluated under the theoretical-methodological support of French discourse analysis. The study identifies the construction of contrasting narratives as a way of placing the topic of interest in the background, although it recognizes convergences in relation to the meanings constructed in the enunciation.
Ano de publicação: 2023
Tipo de publicação: Artigo de periódico
Unidade: Embrapa Pecuária Sudeste
Observações
1 - Por padrão são exibidas publicações dos últimos 20 anos. Para encontrar publicações mais antigas, configure o filtro ano de publicação, colocando o ano a partir do qual você deseja encontrar publicações. O filtro está na coluna da esquerda na busca acima.
2 - Para ler algumas publicações da Embrapa (apenas as que estão em formato ePub), é necessário ter, no celular ou computador, um desses softwares gratuitos. Sistemas Android: Google Play Livros; IOS: iBooks; Windows e Linux: software Calibre.
Acesse outras publicações
Acesse a Base de Dados da Pesquisa Agropecuária (BDPA) para consultar o acervo completo das bibliotecas da Embrapa.